1 Temmuz 2010 Perşembe

Kolektif Çalışma Öğretici ve Zenginleştiricidir


Deli Gücük çizerlerinden Emre Yüce ile konuştuk.

Sizi Deli Gücük’teki hikâyelerinizden biliyoruz. Bir parça kendinizi tanıtır mısınız?

1972 doğumluyum, İzmir’ de yaşıyorum. Dokuz Eylül Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik bölümü
mezunuyum.

Daha önce çizgi roman deneyiminiz olmuş muydu?

Çizgi roman hep gönlümde olmasına rağmen bu işe biraz geç giriştim. Kendi kendime yaptığım çalışmalar zaten hep vardı ama ciddi anlamda çizgi romana adım atışım, Tam
Macera dergisi ile oldu.

Kendinizi nasıl tanımlarsınız? Çizgi roman okuru musunuz örneğin? Pek çok çizer özellikle sinemadan beslendiğini, çizgi roman okumadığını ve kitaplardan uzak bir yaşam sürdürdüğünü söylüyor. Katılır mısınız bu yargıya…

Bu yargı, en azından benim için geçerli değil. İnsanları belli bir uğraşa veya mesleğe yönlendiren etkenler farklı olabilir. Benim çizim yeteneğimin gelişmesinde en büyük pay, çizgi romana aitdir. Küçükken hem çizgi roman okur, hem de okuduklarımı resimlemeye çalışırdım. İlk çizgi roman okumaya Kızılmaske ile başlamıştım, bunu diğer çizgi romanlar ve mizah dergileri takip etti. Elbette sinemanın ve diğer görsel sanatların çizgi romana etkisi büyüktür ama edebiyatın da bir o kadar etkisi olduğunu düşünüyorum.

Deli Gücük kadrosuna nasıl katıldınız? Bildiğim kadarıyla İzmir’de yaşıyorsunuz? Yüz yüze görüştünüz mü yazarlarla…

İlk olarak, okuldan arkadaşım olan Coşkun Kuzgun sayesinde, Levent beyle (Cantek)
İletişim kurup, Tam Macera için çalışmalar yapmıştım. Deli Gücük kadrosuna katılmam
da bunun devamı olarak gelişti. Şimdilik yazar ve çizerlerden, yüzyüze tanıştığım bir tek Coşkun Kuzgun var, Levent bey ile de telefon ve internet üstünden görüşüyoruz.

Pek çok çizer ve yazarın bir araya gelmesini, kolektif bir çalışma hazırlamasını nasıl buluyorsunuz?

Kimileri bu şekilde çalışmanın, insanları zorladığını ve kısıtladığını düşünebilir ancak farklı tarzların böyle buluşması, hem çalışanlar için öğretici olabilir, hem de kurgulanan eseri zenginleştirebilir.

Deli Gücük nasıl bir kahraman sizce?

Çoğu çizgi roman kahramanı adalet ve iyilik için savaşır. Deli Gücük de temelde öyle ama doğaüstü yanları ve görüntüsü insanları korkutuyor. Kimi zaman olayların içine girmeyip, sadece görünüp geçmesi, O’nu herşeyi aşmış, kayıtsız, varla yok arası bir varlığa dönüştürüyor.

Siz kendiniz çizgi roman çalışmaları yapıyor, hikayeler hazırlıyor musunuz?

Evet ama şimdilik kendi kendime hazırlıyorum. İleride yayınlamalarını isterim.

Son bir sözünüz var mı?

Herkese sağlık ve esenlik dilerim.


seruven.org adresinden alınmıştır.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...